BOKTIPS

Om ni likaså som jag är ett stort fan av att läsa så har jag nu 3 boktips som ligger varmt om mitt hjärta. Har ni inte läst dessa har ni verkligen missat något!
 
 
The HOST av Stephenie Meyer.
Författarinnan av Twlight-serien. Den här kvinnans fantasi har inga gränser. Här möter vi mycket vad man skulle kunna kalla aliens, kärlek och ständig kamp om rätt och fel. Filmatiseringen av boken tycker jag var en helt okej tolkning, men har ni inte läst boken - gör det! Tror jag lyckats läsa om den 4 gånger än sålänge, den engelska versionen. Av någon anledning tycker jag om att läsa böcker på sina originalspråk då det är författarnas egna ord och inga konstiga översättningar! Sen är et alltid bra att bättra på engelska ordförrådet ♥
 
 
Vampyrens Märke av P.C. Cast & Kristin Cast
En bokserie vid namn House of Night på hela ELVA böcker där man får följa med på en vampyrskola full med äventyr. Främst är fokus på en tjej som heter Zoey Redbird som man inte kan sluta relatera till - oavsett vem man själv är som person. Man fastnar i den här världen full med mystiska men, humor, död och massor med kärleksdrama. Jag har inte lyckats ta mig genom hela serien än för alla delar hade inte släppts ännu när jag läste dem. Men jag ska nog komma igång igen och ta ikapp alla böcker! Även dessa böcker läser jag på engelska (förutom första boken då som jag köpte innan jag fattade att det inte var en svensk bokserie, hehe).
 
 
Cirkeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren.
Två svenska författare som tillsammans skapar magi - bokstavligen. Den här boken slukade jag på ett dygn, den är spännande från början till slut. Första delen i en fantastisk triologi full med vänskap, kärlek, svek och kampen om att övervinna sin rädsla och ondskan som lurar runt hörnet. Sista delen släpps den 15 november och gissa vem som knappt kan hålla sig tills den äntligen kommer ut?
 
Har ni någon bok som ni vill tipsa om som man absolut måste ha läst? Hit me! ♥

Sara skriver:

One day, eller En dag som den heter på svenska! Handlar tyvärr inte om vampyrer men om kärlek. :)

Alva skriver:

HARRY POTTER!! ATT DU GLÖMDE DOM!! SKÄMMS!!

Svar: Haha men de som missat att läsa Harry Potter vid det gär laget är ju knäppa!!!
Sara Linderholm


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar