LONDON 14/6 2014

Sista dagen i London ville vi göra det vi inte redan hunnit med - se de delar av London man måste se. Både små gator mitt inne i ingenstans och alla turistattraktioner.


Mysiga områden.


Tydligen var det drottningens födelsedag den dagen (vi hade helt missat detta) så det var många avstängda vägar samt flygplan som susade förbi i luften.


Vi kände oss extra turistiga då det var sista dagen, så vi åkte ett varv i London Eye och tog oss sen till London Bridge för att se Tower Bridge på långt håll.

Vi tänkte att vi skulle ta oss till Covernt Garden och sätta oss på en bar men vi hoppade på fel buss TVÅ gånger och fick gå en jäkla bit för att ta oss till första bästa tunnelbana för att sedan ta tunnelbanan dit.


En häftig godisaffär.


Väntande karlar på Primark.

Efter det gick vi tillbaka till hotellet helt jäkla utslagna, så jag sov i ca 45 min innan vi gick till restaurangen All At One för att äta god mat. Vi beställde in 7 fat med olika förrätter och strax efter det kom varmrätten in. 
Nästa gång jag åker tillbaka till London så ska jag absolut gå tillbaka dit och äta.


När maten var uppäten hoppade vi in i en taxi och satte oss inne på en fantastiskt mysig pub vid namn The Audley där vi kollade på första halvlek av England - Italien-matchen. Jag är inte ett dugg intresserad av fotboll men det var svårt att inte falla in i stämningen när alla entusiastiska engelsmän skrek och tjoade för fulla muggar.


Vi tog en taxi tillbaka till hotellet vid 12-slaget och sjöng "Ja må han leva" i bilen för Patrik som fyller 20 idag! 

Hela den här London-resan har varit fruktansvärt härlig. Det var länge sen vi åkte på en familjeresa (vi saknade dock två av barnen) och det var också kul att Patriks kompis Oscar följde med.

Nu är vi hemma i Sverige igen och jag längtar tills jag får hänga in mina kläder i garderoben! Imorgon börjar jag jobba klockan 6 på morgonen så vi får se hur många timmars sömn det blir för mig.

sara skriver:

Hur redigerade du dessa bilder? är det någon speciell app du använder för effekter eller så?:)

Svar: Jag använder VSCOcam i min iPhone :)
Sara Linderholm


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar