HARRY POTTER STUDIO TOUR

Såg att mitt inlägg jag la upp från Harry Potter Studio Tour inte kom upp när jag väl publicerade det, så nu får jag skriva om allt. Suck...

Men men! Vi åkte från Madame Tussauds till Euston Station där vi köpte biljett till ett tåg som tog oss till Watford Junktion.


Väl där satte vi oss på en uteservering på en pub som hette The Flag där vi köpte oss en varsin öl och Fish n Chips. Riktigt mysigt faktiskt.


Efter det hoppade vi på bussen som tog oss till Harry Potter-studion!


Redo för lite magi! 

Vi kom nästan 2 timmar innan själva turen skulle börja men som tur var behövde vi inte vänta, utan fick ställa oss i kö med en gång!


Paus under turen där vi köpte varsitt glas Butterbeer som de dricker i filmen. Smakade i princip läsk med en klick gräddigt smör. Med andra ord - skitäckligt. Men nu har vi provat det!


Det var så otroligt häftigt att få se all rekvisita, kostym och kulisser som använts i alla filmerna. Det har alltid varit en dröm att få vara med i filmerna eller bara få ta del av produktionen, så detta var det närmsta till det jag skulle kunnat komma och jag är verkligen så nöjd!

Alla som tycker om Harry Potter, vare sig det är böckerna eller filmerna, ska någon gång i sitt liv åka dit och ta del av den världen som J.K. Rowling och filmproduktionen skapat.

alma skriver:

alltså åååååh btw hur lång tid tog det att åka från "centrala london" hit till studiosarna?? puss

Svar: Man kan antingen åka direktbuss som tar typ en halvtimme/tjugo minuter eller åka kommuntalt som vi gjorde. För oss tog det kanske 1 timme minus matpaus? Det gick jävligt smidigt faktiskt!
Sara Linderholm


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar